İş

Rekabet Kurumu’ndan dijital dönüşüm açıklaması

Kurumun internet sitesinde yayınlanan açıklamada, internet kullanımının artması ve teknolojik gelişmelerin hızının tüm dünyada işletmelerin iş modellerini ve çalışma ilkelerini derinden etkilediğine dikkat çekildi.

Açıklamada, bu dönüşümün dijital pazarlardaki tüketici tercihlerini de yeniden şekillendirdiği belirtilirken, dijital pazarların klasik pazarlardan farklı birçok özelliği ile giderek artan bir şekilde rekabet otoritelerinin merceğine girdiği ve sıklıkla inceleme konusu olduğu anlatıldı. iş modelleri ve rekabet yasasının uygulanmasına meydan okuma.

Açıklamada, sadece Türkiye’de değil, küresel ölçekte dijital piyasaların yapısına ve işleyişine uygun olarak rekabetçi müdahalelerin neler olabileceği, rekabet hukuku ve siyasetinin nasıl olabileceği sorularına cevap arandığı belirtildi. yakın gelecekte şekillenecektir.

“Rekabet Kurumu’nun dijital piyasalardaki deneyimi, bu piyasaların klasik piyasalardan farklı özelliklere sahip olduğunu, bu piyasalar için yapılan ve yapılacak incelemelerde ilgili piyasaların tespit edilebildiğini, teşebbüslerin piyasa gücünün gerçek şeklini göstermektedir. Bu pazarlarda, bir kayıp teorisi çerçevesinde ihlal davranışının doğru bir şekilde ortaya konulabilmesi ve ihlal için uygun ve etkili bir yasal çözüm tasarlamanın nispeten zor olabileceğini göstermektedir; çünkü dijital pazarlar, güçlü ağ etkileri, güce dayalı veri sahipliği, pazarların gelişme eğilimi, pazara giriş ve pazar büyümesinin önündeki yüksek engeller, teşebbüslerin olağanüstü boyutlara hızla büyümesi ve farklı branşlardaki faaliyetleri. onlarca farklı iş modeli… Tüm bu özelliklerin bir araya gelmesi, bu pazarlardaki rekabet hukuku uygulamalarını kozmik olarak etkilemekte ve çoğu zaman karmaşık hale getirmekte ve bu yönüyle rekabet hukuku yaptırımı açısından yeni araç arayışlarına yol açmaktadır.”

Açıklamada, artan internet kullanıcı sayısı ve ülke nüfusu açısından internette geçirilen sürenin, bu kullanıcıların günlük hayatın her alanında dijital pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerle yoğun rekabet etmesine neden olduğu belirtildi. etkilendiği bildirildi.

Açıklamada, tüketiciler üzerindeki olası etkilerin yanı sıra yatırımların, inovasyona yönelik teşvikin ve dijital pazarların rekabetçi yapısının da bu hareketlerden olumsuz etkilenme riski taşıdığına dikkat çekildi.

“Bu amaçla Rekabet Kurumu tarafından Türk rekabet hukukunun dijital piyasalardaki uygulamaları ve bu piyasalarda karşılaşılan güçlükler ile bu piyasalarda politika değişikliği ihtiyacına yönelik yürütülen çalışmalara son şekli verilmiştir. hedeflerini ve gelecek vizyonunu şekillendirmesi mümkün hale gelmiştir.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu